10 důvodů, proč je exkluzivita recruitera v nejlepším zájmu klienta

Nemoudrý klient si najme na nalezení kandidáta pro konkrétní pracovní pozici hned několik recruiterských firem najednou. To však většinou vede k opravdu nešťastným situacím.


22.05.2016 1364x přečteno 0 komentářů

Nemoudrý klient si najme na nalezení kandidáta pro konkrétní pracovní pozici hned několik recruiterských firem najednou. To však většinou vede k opravdu nešťastným situacím.

Připravil jsem si proto pár úvah pro firmy, proč je exkluzivita recruitera ve vašem nejlepším zájmu

1) Získáte pro daný úkol plnou pozornost a kapacitu recruitera. Nechoďme kolem horké kaše. Klient si možná myslí, že když rozloží své požadavky do více agentur, motivuje nás tak k rychlejší práci. Tak to ale rozhodně není. My takovou práci většinou odmítneme, většina ostatních agentur to však neodmítne, ale práci přeřadí v prioritách níž a vysoko si nechá naopak klienty, u kterých vidí potenciál pro dlouhodobé a výlučné partnerství.

2) Zodpovědnost za úspěch je při exkluzivitě přesunuta výhradně na recruitera. Když ji předáte pouze jednomu člověku, je to jeho problém. Nemusíte už řešit komunikaci s více agenturami, ale můžete svůj čas věnovat svým prioritám. A jak se s tím popere on? No jasně že zodpovědně. Ví, že na něj spoléháte a nenechá vás na holičkách. Ví, že takový projekt musí obsadit, jinak si ho vlastnoručně popravíte. :-)

3) Nestavíte rychlost nad kvalitu. Proč byste měli obsazovat důležitou pozici ve firmě tím, kdo bude doporučen dodavateli jako první? Vybrali byste si chirurga podle toho, jak rychle je s prací hotov? Malíře? Kadeřnici? Právníka? Díky exkluzivitě bude mít recruiter čas věnovat se dané pozici precizně. 

4) Jak už jsem zmínil, exkluzivita umožní recruiterovi pracovat opravdu precizně. Může pečlivě naplánovat strategii, využít všechny zdroje a dostupné kapacity. Nepůjde jen hledat v databázích, využije research, sourcing team, různé komunity, sítě, média.  

5) Exkluzivní práce garatntuje kvalitnější komunikaci o obsazované pozici, vše sdělujete jen jednou, jednomu člověku, ten tak snáze pochopí požadavky, vaše reakce na przentované kandidáty a výsledek má šanci být lepším.

6) Exkluzivita dává recruiterovi prostor i pro precizní poznání kvalit kandidátů, tím šetří klientův čas a možnou frustraci z nevhodných kandidátů.  

7) Recruiter může porovnat všechny kandidáty mezi sebou, vyhodnotit jejich výhody a rizika a nabídnout kvalifikovaný názor na jejich vhodnost.   

8) Recruiter pečlivě pracuje s kandidáty, zná je, vytváří s nimi vztah, stává se důvěrníkem, rádcem. V těžkých chvílích při komunikaci o platu, termínech nástupu nebo při counter offer má tak mnohem větší šanci zachránit situaci. 

9) Důvěrné informace klienta jsou svěřovány jen jedněm uším.

10) Klientova značka a image se díky exkluzivitě zprostředkované pouze jedním recruiterem prezentuje tom nejlepším světle. Kandidát lépe reaguje na "mám pro vás exkluzivní, důvěrnou nabídku" než na "já vím, že vám s tím dnes volalo už pět lidí z jiných agentur".  

Držím palce při dalším zadání nového projektu recruiterovi (nebo stále recruiterům?)

Pavel

Pavel Plachý je spoluzakladatel a katalyzátor dějů ve flow-r, první personální společnosti konceptu 2.0. Neúnavný propagátor svobody a zodpovědnosti v pracovním prostředí i všedním životě. Technooptimista věřící v budoucnost lidstva. Můžete ho sledovat na TwitteruLinkedin či Facebooku.