3 tipy jak na pasivní kandidáty


29.11.2015 1677x přečteno 0 komentářů

Jaké vás napadnou nejčastější způsoby prezentace volné pozice ve firmě? Vyvěsíme pár inzerátů, využijeme online pracovní portály typu Jobs.cz a budeme doufat, že mezi těmi stohy životopisů, které přijdou, budou alespoň 2 vhodní kandidáti.

To je jedna cesta. Myslíte, že může existovat i nějaká lepší a efektivnější?

Podle naší zkušenosti právě ti nejvhodnější kandidáti často zatím aktivně novou práci nehledají. Spousta z nich však je v tzv. vnítřní výpovědi. A když je v této fázi někdo osloví, může to být ona poslední kapka k jejich aktivitě. A ten kdo je osloví budete vy, máte vyhráno. Připravte se a vstřebejte 3 osvědčené tipy, které vám je zaručeně pomohou najít.

sociální media - jak je využít?

Jako každý správný lovec se musíte vcítit do své kořisti a zjistit, kde se nejčastěji pohybuje. Tam si počkáte. Určitě pro vás není překvapením, že v dnešní době jsou jedním z nejlepších lovišť sociální sítě.

Facebook, LinkedIn, Google+. Všechny tyto sociální sítě jsou skrz na skrz protkány zájmovými a oborovými skupinami, kde se potenciální kandidáti pro vaši pozici schází, baví a diskutují. Najděte tyto skupiny a zapojte se do nich. Právě zde máte největší šanci oslovit vhodné kandidáty.

Tip: Snažte se nejdříve zapadnout, než začnete inzerovat pracovní nabídky. Zapojte se do diskusí. Komentujte příspěvky. Vkládejte relevantní obsah. A až ve chvíli, kdy si získáte důvěru, začněte lovit.

ambasadoři - aneb sociální sítě 

Které informaci budete přikládat větší kredit? Té, kterou si přečtete někde na internetu, nebo té, kterou vám sdělí kamarád nebo známý. Pravděpodobně té druhé. To je důvodem, proč byste ze své náborové strategii rozhodně neměli vynechávat vaše kolegy.

Každý z nás se většinou zná s mnoha lidmi z oboru. Pokud přes lidi ve vašem okolí budete schpni šířit dobré jméno vaší firmy, atraktivitu projektů, na kterých pracujete, prestiž zákazníků se kterými fungujete, jistě dříve či později začnou naoplátku přicházet doporučení na zajímavé lidi, kteří podpoří váš byznys. 

Tip: Zvažte, zda opravdu potřebuejte nositele doporučení nějak odměnit, spousta firem má aktivní referal program (50 tis. za nového programátora), ale dle většiny jejich zkušeností, by k doporučení došlo i tak, bez referalu. Právě kvůli důvěře v zajímavou práci. Naopak, na mizernou práci ani sebelepší odměna doporučení nevyvolá. 

najměte si experta

Když jde o nábor zaměstnanců na úzce specifikované pozice, může být pro vás časově i finančně nejefektivnějším řešením najmutí profesionálů. Ti mají vaše odvětví skrz na skrz a mají širokou síť kontaktů.  Díky tomu můžete získat v relativně krátkém čase relevantního kandidáta. 

U nás ve flow-r věříme, že specializace na konkrétní odvětví, spolu s osobním přístupem je cestou k úspěšnému obsazení otevřeného projektu. 

Doufám, že těchto pár tipů vás zaujalo, brzo přijdou další. Pokud nás chcete sledovat, twitter, facebook, nebo linkedin nás s vámi jistě udrží v kontaktu.

Pavel

Pavel Plachý je spoluzakladatel a katalyzátor dějů ve flow-r, první personální společnosti konceptu 2.0. Neúnavný propagátor svobody a zodpovědnosti v pracovním prostředí i všedním životě. Technooptimista věřící v budoucnost lidstva. Můžete ho sledovat na TwitteruLinkedin či Facebooku.