Co zvážit při výběru headhuntera


19.05.2020 304x přečteno 0 komentářů

Je pro vás nábor důležitý a chcete mít ve firmě ty správné lidi, se kterými dokážete vítězit v těžce konkurenčním prostředí? Je tedy nutné dbát na to, aby ten, kdo bude vaši společnost zastupovat při kontaktu s kandidáty měl správné předpoklady. Jak poznat toho správného partnera pro nábor

specializace

Headhunter, který je zodpovědný za vyhledání, kontaktování a pohovorování kandidátů na určitou pozici, musí chápat její kompetence a náplň práce. Důležitá je i znalost hlavních charakteristik oboru, ve kterém se pohybujete. Užitečné je proto, vybrat si headhuntera se zkušeností v projektech, které obsazujete.  Neplatí to však vždy, pokud pracujete v úzce zaměřeném segmentu, například v bankovním světě, je užitečné mít headhuntera, který pro nikoho z konkurence nepracuje. Nemá tak omezené off-limits, tedy může prov vás lovit u vaší konkurence.

osobnost a chemie

A co osobnost? Správný headhunter umí jednat s lidmi, rád se jimi obklopuje a dokáže využít lidského potenciálu. My lidé máme kolem sebe rádi lidi se kterými jsme takzvaně „na jedné vlně.“  Napsalo se toho už hodně o zrcadlení (lidé si více rozumí s těmi, kteří jim připomínají sebe), a proto je velmi důležité toto zohlednit. Sledujte tedy, jak headhunter vystupuje, jak mluví a jakou používá řeč těla.  Důležitý je také úsměv, protože je si všichni uvědomujeme, že už i samotný úsměv dokáže vyvolat sympatie, na kterých se dá stavět. Panovat musí také dobrá chemie mezi headhunterem a klientem, protože to hraje velkou roli v rozhovorech a předávání informací, které se tak vyměňují mnohem lépe během celého náborového procesu.

konkrétní osobnost

Před začátkem spolupráce se zeptejte na otázky typu, kdo bude zodpovědný za vyhledávání kandidátů, kdo je kontaktuje a pohovoruje. Který konkrétní recruiter je pověřený prací na vašem projektu. V některých společnostech je totiž zvykem, že vyhledávání se věnuje juniornější člověk, který pak kandidáty ke zkontaktování či až ke zpohovorování předá seniornějšímu kolegovi. To nemusí být v důsledku špatně, avšak může to přinést nežádoucí chyby v celém procesu, ať už neúplně pokrytým searchem nebo neosobním přístupem a to může přinést ztrátu těch správných kandidátů již v zárodku.

reputace headhuntera

Executive & direct search obor se za poslední dekádu velmi změnil. Mnoho tradičních hráčů se buď vytratilo, dostali se do velkých problémů a nebo dokázali vytěžit z této změny nejvíce. Není tedy tolik důležité, jestli má firma na trhu dlouholetou tradici a nebo je zde teprve pár let. Důležité je srovnávat potencionální dodavatele podle toho, jak pracovali za posledních pár let a to z hlediska využívání nových technologií, prezentace na sociálních médiích, exkluzivity, toho kdo jsou lidé co u nich pracují a co mají za sebou. Důležitým kritériem může být také velikost společnosti. "One-man" agentury jsou rizikové z hlediska zastupitelnosti a kontinuity byznysu, velké společnosti s desítkami kolegů naopak rizikové z pohledu přílišné procesnosti a anonymního přístupu
 
A pokud stále váháte jakého dodavatele vybrat, zkuste svůj projekt zkonzultovat s námi a ozvěte se. 

Adam