4 důvody proč k vám ti nejlepší nechtějí
přetížený interní recruiter
pálíte svíčky v kostele jako o život
Aneb vypiš pozici a pak se modli. Dávno pryč jsou časy, kdy bylo hromada kandidátů a firmy si vybíraly. Top kandidáti se většinou o práci neucházejí, a ani ji aktivně nehledají. Dnes je hlavní rolí recruitera aktivně oslovovat pasivní kandidáty. Pokud na to není čas, nemůže fungovat ani zbytek recruiterského procesu.
mizerná značka zaměstnavatele
V USA se rozmáhají weby typu GLASDOOR, seskupující hodnocení od pracovníků. Jejich relevantnost lze zpochybňovat, ale i bez internetu o sobě profesionálové v daném oboru většinou vědí, znají obvykle konkurenci, i její jméno na trhu.
Na trhu je spousta firem, které vám nabídnou zlepšení značky zaměstnavatele v on-line světě. Většina z nich jsou jen malíři narůžovo. Jen pár z nich Vám opravdu pomůže uvědomit si důležitá pozitiva Vaší firmy a na nich a jejich prezentaci postavit komunikaci ven. (s BrandBakers mám skvělou zkušenost).
Bez skutečného obsahu uvnitř firmy nebude co propagovat, pokud máte pitomého ředitele, cholerické šéfy, nereálná očekávání a nefungující týmy, nejdřív s tím něco udělejte.
bez třetích stran to jde obtížněji
Ano, přihřeju si tady i naši polívčičku. Dobrá recruiterská firma vám může být silným partnerem. Nejen pro zajištění kandidátů, ale i pro relevantní zrcadlo vašim očekáváním. Dobrý recruiter vám většinou poví, proč je vaše očekávání nereálné, nabídne benchmark s trhem, doporučí změny v definici obsazované pozice.
Držím palce a ať k vám ti nejlepší chtějí víc a víc,... :-)
Pavel
Pavel Plachý je spoluzakladatel a katalyzátor dějů ve flow-r, první personální společnosti konceptu 2.0. Neúnavný propagátor svobody a zodpovědnosti v pracovním prostředí i všedním životě. Technooptimista věřící v budoucnost lidstva. Můžete ho sledovat na Twitteru, Linkedin či Facebooku.