4 důvody proč k vám ti nejlepší nechtějí

4 min.
Není lehké dnes získat top talenty v oboru pro sebe. Můžete vypsat přímo superhrdinské požadavky na kandidáty pro vypsanou pozici, a nakonec nabrat někoho, s kým nebudete vůbec spokojeni. Jestli vám tento scénář připadá povědomý, třeba se v následujících bodech najdete.

přetížený interní recruiter

V dobrých recruiterských firmách, má jeden recruiter na sobě v jeden okamžik 2-4 obsazované pozice. Ve většině velkých firem však interní recruiter pracuje na 20-40 rozdílných pozicích. Pokud je to tak i u  vás, zamyslete se co s tím. Delegovat většinu zodpovědnosti prostředků na nábor na team lídra může být jednou z cest. V tu chvíli se interní recruiter může stát interním dodavatelem jen pro opravdu těžké případy, kterého si interní manažer „na kupuje“. 

pálíte svíčky v kostele jako o život

Aneb vypiš pozici a pak se modli. Dávno pryč jsou časy, kdy bylo hromada kandidátů a firmy si vybíraly. Top kandidáti se většinou o práci neucházejí, a ani ji aktivně nehledají. Dnes je hlavní rolí recruitera aktivně oslovovat pasivní kandidáty. Pokud na to není čas, nemůže fungovat ani zbytek recruiterského procesu.

mizerná značka zaměstnavatele

V USA se rozmáhají weby typu GLASDOOR, seskupující hodnocení od pracovníků. Jejich relevantnost lze zpochybňovat, ale i bez internetu o sobě profesionálové v daném oboru  většinou vědí, znají obvykle konkurenci, i její jméno na trhu. 

Na trhu je spousta firem, které vám nabídnou zlepšení značky zaměstnavatele v on-line světě. Většina z nich jsou jen malíři narůžovo. Jen pár z nich Vám opravdu pomůže uvědomit si důležitá pozitiva Vaší firmy a na nich a jejich prezentaci postavit komunikaci ven. (s BrandBakers mám skvělou zkušenost).

Bez skutečného obsahu uvnitř firmy nebude co propagovat, pokud máte pitomého ředitele, cholerické šéfy, nereálná očekávání a nefungující týmy, nejdřív s tím něco udělejte.

bez třetích stran to jde obtížněji

Ano, přihřeju si tady i naši polívčičku. Dobrá recruiterská firma vám může být silným partnerem. Nejen pro zajištění kandidátů, ale i pro relevantní zrcadlo vašim očekáváním. Dobrý recruiter vám většinou poví, proč je vaše očekávání nereálné, nabídne benchmark s trhem, doporučí změny v definici obsazované pozice. 

Držím palce a ať k vám ti nejlepší chtějí víc a víc,... :-)

Pavel

Pavel Plachý je spoluzakladatel a katalyzátor dějů ve flow-r, první personální společnosti konceptu 2.0. Neúnavný propagátor svobody a zodpovědnosti v pracovním prostředí i všedním životě. Technooptimista věřící v budoucnost lidstva. Můžete ho sledovat na TwitteruLinkedin či Facebooku.