Proč je recruitment Dream JOB? vol. 3/3

6 min.
Když si povídáme s lidmi, často se nás ptají, „Proč zrovna recruitment?“ Pro mě a mé kolegy ve flow-r je to to prostě DREAM JOB. A proč?

kariéra 

není to raketová věda - nečeká se od vás na počátku tedy mnoho hard skill. Je jedno z jakého jste prostředí, jaké máte vzdělání či dosavadní kvalifikaci, při náboru půjde především o vaše schoopnosti. Na vašem odhodlání, motivaci a schopnosti překonávání překážek bude první rok až dva stát především. 

super peníze - interní i externí recruiter má jasně měřitelný výsledek a tedy přínos pro firmu a z toho vyplývá velmi štědré ohodnocení vaší práce. Pokud do firmy dostanete šéfa výroby, vývojáře, technologa nebo hlavní účetní, nikdo nebude rozporovat váš přínos pro firmu a tedy že si zasloužíte odměnu, a kdyby náhodou ano, jinde vás zaplatí určitě dobře. Průměrná mzdy interního recruitera se pohybuje kolem 45 tis kč, dobrý externí recruiter se nemá potíž dostat i přes 100 tis. Kč. V technických profesích je to určitě o kousek víc. :-)

skvělé vybavení a zázemí - pokud jste úspěšný recruiter, hlavní vaše hodnota je ve vaší hlavě, kontaktech a řemesle. Pořídit si nejlepší techniku k práci je proto jen nepatrný zlomek vašich nákladů. Stejně tak účty z kavárny či výdaje na obědy s kandidáty. Obdobně účast na profesních konferencích či odborných kurzech může být samozřejmostí. 

stát se seniorem trvá kratší dobu - obecně platí, že jeden rok v řemesle recruitera se rovná cca 5-7 letům v jiných profesích. Potřeba učit se, orientovat v nových situacích, budovat a udržovat network kontaktů, zvládat všechno najednou, to opravdu dá jednomu zabrat. Pokud neusnete na vavřínech, víte obvykle po cca 3 letech co máte dělat a do 5 let můžete být respektovaným recruiterem a partnerem top managementu velkých firem. 

získáte přehled - pokud se denně setkáváte s kandidáty, firmami, manažery, je pro vás prostředí náboru mnohem čitelnější než pro většinu populace. Proto pokud budete měnit práci, nebo dokonce měnit obor, máte nespornou výhodu oproti kandidátům z jiných oborů. 

dobrá značka firmy hodně pomůže - pokud pracujete pro Google, máte napůl vyhráno a kandidáty budete přehazovat lopatou a vaše role bude víc o výběru než o vyhledání. Naopak menší či střední firma s top prostředím, kulturuou a technologiemi nemusí být na trhu známá, ale máte pořád co nabízet a za čím si stát. Chraň vás Bůh, prcovat pro technologicky zaostalou, nudnou firmu, bez jiskry co sotva živoří na trhu s autokratickým šéfem za zenitem. I když tam se přetrhnete, máte často opravdu málo co nabídnout. 

máte rychlou zpětnou vazbu na vaši práci - byznys recruitmentu je hodně čitelný. V mnoha oborech trvá roky, než je znát zda hodnotu vytváříte, nebo spotřebováváte. V recruitmentu je většina know-how z netu dostupná, best practice také. Záleží tedy jen na vás, jak situaci a řemeslo uchopíte. Umístění kandidáti nebo naopak prázdná pipeline hovoří za vše. Obvykle do půl roku je znát, zda směřujete dobrým směrem, nebo zda se poohlížet po jiném oboru. 

na závěr téhle série článků

V téhle sérii článků jsem zmínil hodně pozitiv naší práce. Samozřejmě má i negativa, rychlost, stres, nepředvídatelnost, neustálý vliv "lidského faktoru". Ne každý proto má šanci být skvělým recruiterem se zápalem pro věc. To, čím si jsem ale jistý, že dobrý recruiter má a bude mít práci stále, jeho hodnota s časem roste a i v těžkých časech je pro firmu jedním z nepostradatelných kolegů. 

A pokud jste recruiter, tohle všechno čtete, ale říkáte si proč zrovna já se takhle dobře nemám, možná jen pracujete v tom zlomku firem či agentur, kde si práce recruitera neváží a možná zvažte rozhlédnutí se po trhu.

A nebo přijďte na některou z našich akcí, třeba v rámci RECRUITMENT FORA a setkáte se s špičkovými recruitery a uvědomíte si, že jsou to přátelští, poutaví, inteligentní a inovativní lidé. Milují svoji práci a vliv, který mají. Jsou hrdí na svou profesi a vy budete taky.

Držím palce a těším se někdy naživo

Pavel

P.S. tady je první díl celé serie a tady druhý díl serie

Pavel

Pavel Plachý je zakladatelem a majitelem flow-r executive search a spolu s kolegy nachází úspěšné profesionály pro své zákazníky. Neúnavný propagátor svobody a zodpovědnosti v pracovním prostředí i všedním životě. Technooptimista věřící v budoucnost lidstva.